دسته بندی اخبار و مقالات
اخبار و مقالات باریش
از بلخ تا قونیه
يکشنبه, آذر 26, 1396 by eamaster

از بلخ تا قونیه از تهران تا کراکف عنوان برنامه ایست بر اساس آلبوم مولاناجان با آواز صادق شیخ زاده و موسیقی سیاوش عبدی که هم اکنون با همراهی ماریوش کلوح از کشور لهستان شهر کراکف (خواننده اپرا ، نوازنده سه تار و تنبور و آهنگساز) در ٢٧ آذر ماه در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می‌رود.

ماریوش کلوح که قبل از این آلبوم قلبها را در ایران و لهستان منتشر کرده است صادق شیخ زاده را در خوانش قطعاتی از آلبوم مولاناجان با موسیقی سیاوش عبدی همراهی می کند. ضمن اینکه این خواننده و آهنگساز لهستانی قطعاتی از ساخته های آلبوم قلبها را نیز به روی صحنه خواهد آورد.

گفتنی است آلبوم مولانا جان سومین آلبوم موسیقی صادق شیخ زاده (خواننده آواز اصیل ایرانی) و نخستین آلبوم سیاوش عبدی (آهنگساز و نوازنده تنبک) به اهتمام استاد محمد ذوالنوری می‌باشد که تماما براساس اشعار مولانا بوده و شهریور ماه همراه با کنسرتی در فرهنگسرای نیاوران رونمایی و اجرا گردید.

این برنامه که شامل ١۴ قطعه می‌باشد در فضاهای موسیقی مقامی تنبوری، فواصل نوا، شور و افشاری توسط دو خواننده ایرانی و لهستانی تماما بر روی اشعار مولانا اجرا خواهد شد و از تمایزات این دو اجرای توامان تفاوت برداشت اقلیم‌های متفاوت از سروده های مولانای رومی خواهد بود.

از بلخ تا قونیه از تهران تا کراکف را ماریوش کلوح : نوازنده سه تار، تنبور و آواز؛ صادق شیخ زاده: آواز؛ سیاوش عبدی: موسیقی و نوازندگی تنبک؛ بهنوش کاظم زاده: کمانچه؛ کیارش بیات: تار ؛ سجاد سقایی: عود و مریم شهریاری: دف در ساعت ٢٠ تاریخ ٢٧ آذر ماه با اشعار مولانا در فرهنگسرای ارسباران اجرا خواهند کرد. /انتهای خبر

تمامی حقوق این پورتال متعلق به آموزشگاه موسیقی باریش می باشد.
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟