دسته بندی اخبار و مقالات
اخبار و مقالات باریش
مسعود امیر سپهر: با کنسرت پاپ کلاسیک برمیگردم
سه شنبه, مهر 08, 1393 by مدیر محتوا

وی با شاگردی در نزد موسیقی دانان بزرگ آذربایجان، پله های ترقی را طی کرد و بعد از تشکبل گروه "باریش" در داخل و خارج از کشور کنسرت های زیادی برگزار کرده است.
 در روزهایی که هر صدایی روی سن می رود، جای سئوال است که چرا  گروه باریش در تبریز و دیگر شهر ها کنسرت برگزار نمی کند؟
امیر سپهر در خصوص دلایل برگزار نکردن کنسرت، گفت: 20 سال است در تبریز کنسرت اجرا می کنم و معتقدم زمان آن رسیده است که از یکنواختی خارج شویم. می خواهم قطعه های اجرا شده در کنسرت هایم متعلق به خودم بوده و تازگی داشته باشند.
وی افزود: اجرای کارهای متفاوت، درخواست هوادارانم از من است و در این مدت که اجرایی در ایران نداشتم، مشغول فعالیت برای ایجاد سبک جدید در موسیقی آذربایجانی بودم.
امیر سپهر با بیان اینکه که موسیقی آذربایجانی در سال های اخیر پسرفت کرده است، یکنواختی و تکرار قطعه های گذشته را اصلی ترین مشکل این سبک موسیقی دانست.
 به گفته امیر سپهر " متأسفانه خواننده های موسیقی آذربایجانی آهنگ های کاور می خوانند و مدام قطعه های تکراری در کنسرت هایشان اجرا می کنند".
وی در خصوص زمان برگزاری کنسرت در تبریز، گفت: در اردیبهشت ماه سال 94 کنسرتی به سبک پاپ کلاسیک و کلاسیک اروپایی برگزار می کنم همچنین همزمان با برگزاری این کنسرت، آلبوم جدیدام در دو سی دی ترکی و فارسی در بازار عرضه می شود.
این خواننده موسیقی آذربایجانی افزود: فعالیت اصلی من در سبک کلاسیک است؛ اما برای رفع خلل های ایجاد شده در سبک پاپ، در این عرصه نیز فعالیت می کنم.
امیر سپهر اظهار کرد: پیش از کنسرت تبریز، در بهمن ماه و در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران اجرا خواهم داشت.
وی از عدم برگزاری همایش و برنامه ای برای بررسی تخصصی موسیقی و شناساندن این ظرفیت تبریز در هفته نکوداشت تبریز انتقاد کرد.
امیر سپهر فضای کنونی کشور برای فعالیت هنرمندان را غیر قابل قیاس با گذشته دانست و افزود: مطالبه هنرمندان از دولت، هموار کردن مشکلات سر راه هنرمندان است تا هر یک از هنرمندان بر اساس خلاقیت فردی هنرشان را عرضه کنند.

مسعود امیر سپهر، خواننده برجسته موسیقی کلاسیک آذربایجان که از دوران نوجوانی روح، روان و دنیایش موسیقی شده است؛ هم اکنون با موسیقی زندگی می کند، به موسیقی عشق می ورزد و مشغول تعلیم شاگردانش است

تمامی حقوق این پورتال متعلق به آموزشگاه موسیقی باریش می باشد.
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟