دسته بندی اخبار و مقالات
اخبار و مقالات باریش
کنسرت بزرگ گروه کر «باریش» در تبریز برگزار می‌شود
شنبه, بهمن 02, 1395 by مدیر محتوا

این کنسرت از چند جنبه حائز اهمیت بوده و  انتظار آن می رود که جامعه موسیقی شهر و همچنین طرفداران  این گروه باسابقه را به موضعگیری و داوری جدی وادارد. پیش از همه حجم بالای گروه کُر و ارکستر توجه زیادی به خود جلب کرده است.

گروه باریش از سال ۷۸ فعالیت مستمر و متمرکز خود را  آغاز کرده و تا امروز شاهد برگزاری کنسرت‌های پرشماری از آن در داخل و خارج کشور از آن بوده‌ایم که کنسرت‌های همه ساله ترکیه، فستیوال بین المللی تورک ویژن (تاتارستان-کازان)، کنسرت تاجیکستان ( در هفته فرهنگی تبریز)، اجراهای متعدد در مراکز مهم هنری جمهوری آذربایجان (ازجمله اجراهای سالن فیلارمونی باکو) و … از آن جمله‌اند.
«باریش» همچنین در کنار فعالیت‌های متفاوت خود در اوایل دهه هشتاد به تشکیل گروه کٌر خود اقدام و نخستین کنسرت عمومی کٌرال خود را در سال هشتاد و پنج برگزار کرد. از آن تاریخ گروه کر باریش مبادرت به برگزاری چهار کنسرت کرده است و کنسرت پیش رو نیز پنجمین برنامه رسمی و عمومی آن است؛ اما همانطور که اشاره شد این‌بار تعداد اعضای گروه چه در بخش سازی و چه آوازی، تفاوت چشمگیری داشته است. بنابر اظهارات برخی اعضا و همچنین تایید سرپرست گروه، گروه باریش با گروهی  ۹۰ نفره در صحنه ظاهر خواهند شد. تاکنون لیست نفر به نفر گروه منتشر نشده و بنابر اظهارات سرپرست گروه، تعداد گروه کٌر نزدیک به شصت نفر در چهار رسته صوتی سوپرانو، آلتو، تنور و باس ارکستر سازی سی نفره را همراهی می‌کنند. لازم به ذکر است که تعداد بانوان همخوان به شکل معناداری بیش از همخوانان مرد است. در این رابطه توضیحات امیرسپهر، سرپرست و موسس گروه شایان تامل است: « عقیده‌ام براین است که مدت مدیدی است که صحنه‌های هنری از زنان و زنان از صحنه‌های هنری تا حدی کم بهره مانده‌اند. در حالیکه با رعایت حدود قانونی، شرعی و اجتماعی نیز سهم این دو از یکدیگر بسیار بیشتر از آنی که تا به امروز شاهدش بوده‌ایم، می‌تواند و باید باشد. محدوده نگاه های سنتی و تصمیم گیری های سلیقه ای و جزیره ای بسیار تنگ تر از چارچوب های قانونی و شرعی بر این امر سایه افکنده‌اند. با همین نقطه دید بود که در ترکیب بندی گروه کٌر فعلی ، اولویت و اکثریت از آن بانوان شد و خوشبختانه پتانسیل بالای آنها در کنار انگیزه بالایشان موید مسئله بوده است تا به امروز.»

از دیگر تفاوت‌های قابل اشاره این اجرا با کنسرت های پیشین باریش ، حضور کوتاه خود مسعود امیرسپهر بر روی صحنه است. مخاطبان و علاقمندان موسیقی باریش به حضور صفر تا صدی سولیست این گروه بر روی صحنه عادت کرده اند و اجرای برنامه مستقل گروه کر بدون حضور امیرسپهر در صحنه ، نزد مخاطبان واکنش های متفاوت و غیر قابل پیش بینی ای خواهد داشت. لکن در این زمینه خود امیرسپهر با اطمینان و اعتماد به جذابیت کار و کیفیت گروه ، معتقد است که: «فرمت کنسرت و کار گروه چنان جذاب است که تماشاچیان و میهمانان عزیز ما عدم حضور مرا حتی حس نخواهند کرد»

درضمن این اجرا نخستین کنسرت عمومی در هتل تازه تاسیس لاله پارک (کایا) است.

تمامی حقوق این پورتال متعلق به آموزشگاه موسیقی باریش می باشد.
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟