دسته بندی اخبار و مقالات
اخبار و مقالات باریش
تاثیر موسیقی بر آرامش و خلق و خو
شنبه, بهمن 20, 1397 by eamaster

آرامش رواني با موسيقي طبيعت 
ضرب آهنگ و حرکت منظم امواج دريا, سکوت و آرامش سبزه زار و بيشه زار با نغمه پرندگان و صداي جيرجيرک ها در جنگل هم مي توانند احساس آرامش طبيعت را به وجود آدمي منتقل سازند. امواج دريا طراوت زندگي را منتشر مي کند. صلابت و قدرت آن, روح را تسليم جريان و سير خود مي کند و آن را در بستر خود آرام مي سازد.آن گاه که در حالت تمرين تن آرامي و تمرکز ذهني به صداي امواج گوش مي سپاريم و دم و بازدم خود را با آنها هماهنگ مي کنيم پس از دقايقي با روح خود, جزئي از امواج دريا مي شويم و با آن به وحدت و يگانگي مي رسيم, وحدتي که پراکندگي و تصورات مشوش ذهن را در خود حل مي کند.به دليل آرامشي که طبيعت به روح آدمي مي بخشد قطعه هاي زيادي براساس اصوات آن ضبط و منشر گرديده که مورد استفاده اهل تمرکز و مراقبه دروني است.

موسيقي و خلق

پين (1967) دريافت که افراد با خلق ثابت  موسيقي کلاسيک را نسبت به انواع ديگر موسيقي مانند پاپ و جاز ترجيح مي دهند و افراد با خلق بيمار و روان پریش به موسيقي رومانتيک که جنبه احساسي آن بيشتر است علاقه بيشتري نشان مي دهند.
بومن (1960) انتخاب موسيقي نوجوانان را در رابطه با وضعيت اقتصادي –اجتماعي آن ها بررسي کرد. نتايج نشان داد نوجوانان با سطح اجتماعي-اقتصادي بالا موسيقي کلاسيک را بيشتر انتخاب کردند.

 

تمامی حقوق این پورتال متعلق به آموزشگاه موسیقی باریش می باشد.
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟