دسته بندی اخبار و مقالات
اخبار و مقالات باریش
سبک های پیانو
پنجشنبه, اسفند 23, 1397 by eamaster

سبک های کلاسیک موسیقی پیانو بخشی از تاریخ موسیقی کلاسیک هستند.

موسیقی پیانو کلاسیک در سبک های موسیقی متنوع است. در حالی که سبک های کلاسیک موسیقی پیانو به طور قابل توجهی متفاوت هستند، بسیاری از افراد به علت عدم اصطلاحات، قادر به شناسایی هیچ نوع ژانر نیستند. در این مقاله امیدوارم که رایج ترین سبک های کلاسیک موسیقی پیانو را تشخیص دهیم و توصیه های قابل توجهی از آثار را ارائه دهیم.

کنسرتو پیانوPiano Concerto /  :  

کنسرتو پیانو یکی از سبک های کلاسیک موسیقی پیانو هست. یک اثر است که شامل یک گروه ارکستر و یک گروه کوچک یا سولویست است.

در یک کنسرتو پیانو، پیانو ساز انفرادی است. در طول اجرا، کنتراست بین سولیست و گروه حفظ شده است. گرچه انحصاری نیست، کنسرتو از سه موومان متضاد تشکیل شده است (سریع –آهسته – سریع ). کنسرت پیانو قابل توجه، کنسرتو پیانوی موزارت ، کنسرتو پیانو شوپن است.

سونات پیانو/  Piano Sonata:

اصطلاح سونات دارای مفاهیم بسیاری است، اما شایع ترین استفاده از این اصطلاح به یک نوع موسیقی از دوره کلاسیک اشاره دارد. سونات معمولا شامل سه تا چهار موومان  است که اولین حرکت تقریبا همیشه در شکل سونات است. بنابراین، یک سونات پیانو، یکی از سبک های کلاسیک موسیقی پیانو ، یک کار مستقل برای پیانو انفرادی است که معمولا در سه تا چهار موومان انجام می شود. سونات پیانو قابل توجه عبارتند از: شوپن – سونات پیانو شماره ۳ و سونات مهتاب بتهوون.

تریو پیانو / PIANO TRIO :

یک تریو پیانو یکی از رایج ترین سبک های کلاسیک موسیقی پیانو معاصر است که متشکل از پیانو و دو ابزار دیگر است. رایج ترین سازها در تریو پیانو، پیانو، ویولن و ویولن است. آثار قابل توجه شامل برامس – تریو پیانو شماره ۱، اپرا. ۸ و تریو پیانو شوبرت شماره ۲ .

 

پینو کوینت / PIANO QUINTET :

رایج ترین شکل کوئینت پیانو، پیانو با چهار ساز دیگر، یک پیانو با یک کوارتت زهی است. یکی از زیباترین کوینت های پیانو، ” Trout ” اثر شوبرت است.

تک نوازی پیانو / SOLO PIANO :

برای تک نوازی پیانو در بسیاری از سبک های مختلف از جمله اتیو ” etude “، پرلود ” prelude “، پلونایز ” polonaise “، نوکترن ” nocturne “، مازورکا ” mazurka “، والس ” waltz “، بالاد ” ballade ” و شرزو ” scherzo “. بعضی از بزرگترین آهنگسازان برای پیانو انفرادی شامل اسکریابین” Scriabin “، شوپین ” Chopin “،  ” Liszt ” و راخمانینوف ” Rachmaninoff ” هستند.

تمامی حقوق این پورتال متعلق به آموزشگاه موسیقی باریش می باشد.
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟