دسته بندی اخبار و مقالات
اخبار و مقالات باریش
10 دلیل اهمیت هنر در آموزش و پرورش کودکان
شنبه, مهر 06, 1398 by eamaster
1. خلاقیت:این ممکن است به نظر منطقی نباشد ، اما هنر به بچه ها اجازه می دهند خود را بهتر از ریاضی یا علوم نشان  دهند. در یک برنامه هنری در واشنگتن، از کودک خواسته می شود یک مونولوگ (تک گویی)را به شش روش مختلف بخواند ، یک نقاشی بسازد که یک خاطره را نشان می دهد ، یا یک ریتم جدید برای تقویت یک قطعه موسیقی بسازد. اگر کودکان تمرین کنند که به طور خلاقانه فکر کنند ، در زندگی شخصی و شغلیشون تبدیل به فردی خلاق می شوند.
 
2. بهبود عملکرد علمی: هنرها فقط خلاقیت کودک را ایجاد نمی کنند - مهارت هایی که به دلیل یادگیری آنها به پیشرفت تحصیلی می رسد.طبق گزارش آمریکایی ها جوانان که به طور منظم در فعالیت های هنری شرکت می کنند (سه ساعت در روز در سه روز هر هفته تا یک سال کامل) چهار برابر بیشتر در مسابقات ریاضی و علوم یا کسب جایزه ای برای نوشتن مقاله یا شعر نسبت به کودکانی که شرکت نمی کنند موفق تر هستند. 
 
3. مهارت های حرکتی: این بیشتر مربوط به بچه های کوچکتر است که نقاشی می کنند یا ساز می نوازند. موارد ساده مانند نگه داشتن مدادورنگ امیزی و قیچی کردن  یک عنصر مهم برای رشد مهارت های حرکتی خوب کودک است. طبق اعلام مؤسسه ملی بهداشت ، نقاط عطف رشد در حدود سه سالگی باید شامل ترسیم دایره و شروع به استفاده از قیچی ایمن باشد. در حدود چهار سالگی ، کودکان ممکن است بتوانند مربع ترسیم کنند و شروع به برش خط های مستقیم با قیچی کنند.
 
4. اعتماد به نفس:در حالی که تسلط بر یک مهارت مطمئنا باعث ایجاد اعتماد به نفس دانش آموز می شود ، چیز خاصی در مورد شرکت در هنرها وجود دارد. رفتن  روی صحنه و آواز خواندن به بچه ها فرصتی می دهد تا از منطقه راحتی خود خارج شوند. با پیشرفت خودشان ، خودباوری آنها همچنان رو به رشد خواهد بود.
 
5. یادگیری بصری: به خصوص برای بچه های خردسال ، نقاشی  و مجسمه سازی در کلاس هنر به پیشرفت مهارت های دیداری و مکانی کمک می کند. دکتر کری فریدمن ، رئیس آموزش هنر و طراحی دانشگاه در دانشگاه ایلینویز شمالی می گوید ، کودکان باید بیشتر از آنچه که می توانند از طریق متن و اعداد بیاموزند ، در مورد جهان بدانند. آموزش هنر به دانش آموزان می آموزد که چگونه با استفاده از اطلاعات بصریشون  تفسیر ، انتقاد کنند و چگونه می توانند بر اساس آن انتخاب کنند.
 
6. تصمیم گیری:هنرها مهارت های حل مسئله و تفکر انتقادی را تقویت می کنند. چگونه می توانم این احساس را از طریق رقص خود بیان کنم؟ چگونه باید این شخصیت را بازی کنم؟ یادگیری نحوه تصمیم گیری مطمئناً باعث تعلیم و تربیت آنها و سایر بخش های زندگی خواهد شد - زیرا مطمئناً این یک مهارت ارزشمند در بزرگسالی است.
 
7. پشتکار:من از تجربه شخصی می دانم که هنرها می توانند چالش برانگیز باشند. وقتی سعی می کردم گیتار را یاد بگیرم و بر آن تسلط داشته باشم ، بسیاری از اوقات آنقدر ناامید شدم که می خواستم کنار بگذارم. اما من این کار را نکردم بعد از تمرین سخت ، یاد گرفتم که کار سخت و پشتکار نتیجه می دهد. این طرز تفکر مطمئناً به رشد آنها اهمیت خواهد یافت - به خصوص در دوران شغلی که احتمالاً از آنها خواسته می شود تا به طور مداوم مهارت های جدیدی را پرورش دهند و از طریق پروژه های دشوار کار کنند.
 
8. تمرکز:همانطور که در نقاشی یا آواز خواندن یا یادگیری بخشی در یک نمایش تمرکز ضروری است. مطمئناً تمرکز برای مطالعه و یادگیری در کلاس و همچنین انجام یک کار بعدا در زندگی بسیار حیاتی است.
 
9. همکاری: بسیاری از هنرها مانند گروه کر و تئاتر به بچه ها نیاز دارند که با هم کار کنند. آنها باید مسئولیت و سازش را برای رسیدن به هدف مشترک خود به اشتراک بگذارند. بچه ها می آموزند که مشارکت آنها در این گروه برای موفقیت آن یکپارچه است - حتی اگر آنها نقش انفرادی یا رهبری را نداشته باشند.
 
10. مسئولیت: درست مانند همکاری ، بچه ها در هنر یاد می گیرند که به خاطر کمک هایشان به گروه مسئولیت دارند. اگر توپ را پرتاب کنند یا به هم بزنند ، می فهمند که مسئولیت کارهایی که انجام داده اند بر عهده ی آنهاست. اشتباهات بخشی از زندگی است و یادگیری پذیرش آنها ، برطرف کردن آنها و ادامه حرکت به رشد آنها کمک میکند.
 
تمامی حقوق این پورتال متعلق به آموزشگاه موسیقی باریش می باشد.
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟