دسته بندی اخبار و مقالات
اخبار و مقالات باریش
افتتاح کارگاه سازسازی اولین بانوی سازنده «چنگ» در ایران
جمعه, آذر 08, 1398 by eamaster

کارگاه ساخت ساز مریم سورنامهر افتتاح شد، این بانو را باید اولین زنی در تاریخ موسیقی ایران دانست که دست به کار ساخت ساز چنگ در ایران زده است.

سه‌شنبه پنجم آذرماه کارگاه ساخت ساز مریم سورنامهر، افتتاح شد. در این برنامه میلاد کیایی، معصومه مهرعلی، شهرام صارمی، رضا مهدوی، بیاض امیرعطایی و یوسف پیام حضور داشتند.

مریم سورنامهر را باید اولین زنی در تاریخ موسیقی ایران دانست که دست به کار ساخت ساز چنگ در ایران شد. علاوه بر این او اولین کسی است که پس از انقلاب این ساز را ساخت. سورنامهر وقتی دانشجوی ترم چهارم رشته صنایع‌دستی بود، با سازسازی آشنا شد و تلاش‌های او و چند تن دیگر باعث شد برای اولین بار این رشته در دانشگاهی در ایران راه‌اندازی شود. او در دانشگاه از آموزش‌های استاد بیاض امیرعطایی بهره برد و تا امروز ساخت سازهای عود، چنگ، کمانچه و سه‌تار را تجربه کرده است.

معصومه مهرعلی، شهرام صارمی، میلاد کیایی، رضا مهدوی، بیاض امیرعطایی، پیام یوسف و مازیار حیدری از جمله کسانی بودند که در آیین افتتاحیه کارگاه سازسازی مریم سورنامهر حضور داشتند.

معصومه مهرعلی خواننده و مدرس آواز در این برنامه درباره مریم سورنامهر گفت: با وجود اینکه درزمینه ساخت ساز تخصصی ندارم، اما واکنش استادان این عرصه نشان می‌دهد با بانویی درزمینه سازسازی طرف هستیم که در کار خودش خبره است. از اینکه زنان ایرانی در این زمینه فعالیت می‌کنند واقعاً خوشحالم. باید از استاد بیاض امیرعطایی بابت تربیت شاگردی به این خوبی تقدیر کرد. از نگاه من باید بانوان فعال در این زمینه موردحمایت قرار بگیرند.

تمامی حقوق این پورتال متعلق به آموزشگاه موسیقی باریش می باشد.
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟