دسته بندی اخبار و مقالات
اخبار و مقالات باریش
جوانان ایران در اوروگوئه خوش درخشیدن
دوشنبه, آذر 06, 1396 by eamaster

گروه موسیقی «داروگ» که در چارچوب شرکت در برنامه‌های هفته فرهنگی ایران به اروگوئه سفر کرده است در هفتمین اجرای خود در این کشور، که در سالن تأتر و موسیقی شهر «سن خوزه »اروگوئه برگزار شد به مدت دو ساعت موسیقی ایرانی (شامل سنتور، دف، تمبک،بربط، نی، نی انبان، قوشمه و ضرب باستانی) اجرا کرد.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» و به نقل از ایسنا، در پایان این مراسم که با استقبال گسترده شهروندان استان سن خوزه و با تشویق‌های ممتد و مستمر آنها مواجه شد، خانم سلسته (Celeste) مشاور فرهنگی و آموزشی استانداری سن خوزه، موسیقی ایرانی را بسیار زیبا، فاخر ، دلنشین و دوست داشتنی توصیف کرد و آمادگی این استان برای تقویت همکاری‌های فرهنگی و هنری با ایران را اعلام کرد.

ابوالفضل پسندیده سفیر جمهوری اسلامی ایران در اروگوئه نیز هدف از سفر گروه موسیقی به اروگوئه و اجراهای متنوع در مراکز فرهنگی و هنری را ابلاغ پیام مهرورزی و صلح دوستی مردم ایران و ابراز عشق و علاقه آنها به مردم مهمان نواز اروگوئه دانست.

این گروه موسقی تاکنون سه اجراء در سه دانشکده دانشگاه رپوبلیکا، (دانشکده معماری، دانشکده علوم انسانی و دانشکده اقتصاد) دو اجراء در یک مرکز تأتر و موسیقی معروف مونته ویدئو ، یک اجرا در مراسم هفته فرهنگی ایران در دانشکده ارتباطات و اطلاعات و یک اجرا هم در استان سن خوزه داشت. آخرین اجرای آنها روز سه شنبه هفته جاری در یک دبیرستان دولتی مونته ویدئو است.

موسیقی، بخشی از زندگی مردم آمریکای لاتین است و مردم اروگوئه طی هفته گذشته با اشتیاق و علاقمندی در برنامه‌های موسیقی اجراء شده از طرف گروه موسیقی ایرانی داروگ که در چارچوب هفته فرهنگی به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران برپا شده بود، شرکت کردند.

 

تمامی حقوق این پورتال متعلق به آموزشگاه موسیقی باریش می باشد.
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟