دسته بندی اخبار و مقالات
اخبار و مقالات باریش
چگونگی ضرب پا در موسیقی
شنبه, فروردين 30, 1399 by الهام احمدی

یادگیری ریتم یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در یادگیری گیتار است. اما نگه‌داشتن درست ریتم ممکن است برای بسیاری از هنرجویان دشوار باشد.

یکی از تمرین‌های محبوب برای نگه داشت ریتم، استفاده از ضرب پا در هنگام نواختن گیتار است. ضرب پا به شما کمک می‌کند که با ریتم آهنگ همراه شوید و دست های خود را هم با آن هماهنگ کنید. در ادامه درباره‌ی دلایل گرفتن ضرب پا و نحوه‌ی تمرین ضرب پا بیشتر صحبت می‌کنیم.

چرا با پا ضرب بگیرم؟
ضرب پا بسیار مهم است، چون شما را با ریتم آهنگ همراه می‌کند. نگه داشتن ریتم یک مسئله درونی است و ضرب گرفتن با پا کمک می‌کند که ریتمی که در ذهن شما است به بدن انتقال پیدا کند. همین مسئله باعث می‌شود که شما با موسیقی همراه شوید و بهتر ریتم را اجرا کنید.نگه‌داشتن ریتم احتمالا مهم‌ترین بخش نوازندگی (در کنار اجرای صحیح نت‌ها) است. پس شاید تعجب کنید که چقدر مدرسان گیتار بر ضرب گرفتن با پا تاکید می‌کند. اما همین تمرین ساده به شما کمک می‌کند که ساده‌تر و برای مدتی طولانی‌تر ریتم گیتار را حفظ کنید.

تمرین ضرب پا
ضرب گرفتن با پا را همه‌ی ما انجام داده‌ایم. اما درست همراه شدن با ضرب آهنگ نیاز به تمرین دارد.همیشه با پایی که گیتار به آن تکیه ندارد ضرب بگیرید. اگر گیتار را روی پای راست خود می‌گذارید و می‌خواهید ضرب را هم با پای راست (پای اصلی خود)‌ بگیرید، تنها با نوک پا ضرب را حفظ کنید و پاشنه‌ی پا را ثابت نگه دارید.

بهتر است به همراه یک مترونوم ضرب گرفتن را تمرین کنید. برای این کار می‌توانید یک اپ مترونوم را روی گوشی خود نصب کنید.در ابتدا مترونوم را روی 60bpm تنظیم کنید و با پا ضرب بگیرید. حالا با هر ضرب یکبار گیتار را به سمت پایین بنوازید. سعی کنید که با ضرب‌ها هماهنگ شوید و به اصطلاح ریتم را درونی کنید.زمانی که به راحتی این تمرین را انجام دادید، استرام‌ها را رفت و برگشت انجام دهید، یا هر ریتمی که در آن بهتر هستید را امتحان کنید.هر بار که به موسیقی گوش می‌کنید با پا ضرب بگیریدیکی از بهترین تمرین‌ها برای ضرب پا این است که همه‌جا همراه موسیقی ضرب بگیرید. پس اگر در خانه موسیقی گوش می‌کنید، با پا همراه آهنگ ضرب بگیرید. یا اگر در مهمانی هستید و موسیقی پخش می‌شود همین کار را تکرار کنید.

تمامی حقوق این پورتال متعلق به آموزشگاه موسیقی باریش می باشد.
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟